Help From Fadzli|Blog


Thursday, September 12, 2013

[Info]: Cara Block Hacker P1 Wimax

Sebelum ni aku tunjuk cara block hackers streamyx tapi hari ni aku tunjukkan cara block hackers p1 wimax lak..

Aku pun tak paham hackers2 ni dah taw nak on9 pegi la apply berokband ke ape.. ni menyusahkan orang lain je taw.. taw ke mencuri tu BERDOSA.. tak kire la ape bende pun.. kalau dah mengambil hak org lain tanpa izin tu dah kire mencuri.. ade paham tak!!!!

Ok buat mangsa2 yg dah terkene aku bru search salah satu tutorial ini... kalau tak jadi aku tak taw la plk sbb aku bukan penggune p1 wimax.. so ikhtiarkan jer la..

Ikut ikut jer care bawah ni...

P1 Wimax router berkebolehan untuk mengelakkan sambungan internet dari orang yang tahu akan kata laluan WiFi anda. Dengan menggunakan option “Allow Only following MAC address to connect to wireless network” dapat mengelakkan sambungan internet dari komputer yang tidak dikenali.
Setiap wireless gajet mempunyai MAC address iaitu, Media Access Control address yang lain dari yang lain seumpama cap jari manusia. Untuk belajar cara-cara mendapatkan MAC address dan setkan pada p1 Wimax Wireless router, anda perlu mengetahui cara membuka P1 Wimax setup page seperti di “Cara Untuk Ubah Network Key Wimax

Jika anda sudah tahu cara membuka Wimax setup page, kita lompat pada langkah ke4 pada “Cara Untuk Ubah Network Key Wimax“. Page yang ditunjukkan dibawah adalah sama dengan langkah 4 tersebut cuma anda perlu skrol ke bawah.


Capture5 Tingkatkan Sekuriti WiFi P1 Wimax anda!
 Sumber : http://selangor2u.com

0 Comments Here:

Post a Comment

Wahai Kawanku Klik Kat Sini Untuk Comment!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Assalammualaikmum.... Perkongsian yang patut dikongsi bersama.... =)