Help From Fadzli|Blog


Wednesday, September 17, 2008

Tambang Bas

Tambang Bas Naik



Ipoh, 16 Sept: Aku rse gembira hari ni nak thu sbb aper.. nak ksi thu ni tambang bas awam dah naik... arggghhh!!!! sukenyer aku.... (sedih sebnrnyer ni).... pagi td time nak g kolej naik la bas ni... dlm poket ni cme ade RM1.60 utk tmbg bas pergi blik...

tetiber nak byr tmbg konduktor bas tu mintak RM1.10... perghhh dulu byr cume 80sen jer.. naik 30 sen.. aku ingtkan tambang bas ekspress tuk blk kg jer.. rpenyer bas awam pun naik.. gembire ni.. esk mjur cuti jimat aku RM2.20... Pasrah je la.. kepade sesape yg naik bas tu.. sediakan wang lbh yer.... hehehehe.....

Jawabnyer rayer ni tmbg bas nak blik kg naik la agknyer bkn agak lg.. dah kompem naik.... mjur sekjp jer....


Tapikan mujur aku dapat duit raye hri ni dr amer aan ... sukenyer aku... leh support tmbg aku hik3...

10 Comments Here:

Anonymous said...

ahaks!!!
aku lagi a..
time makcik tu mintak...
yang mampu aku wat tersenyum beruk je..
kesinambungan dari terkejut beruk aku sebelom tu pabile mkcik tu mintak agi 30sen
huh!!!
nasib bek die kate sebulan je..
kalu setahun..aku lagi sanggup naik..
naik..
bas tu gak..sebab x de kenderaan len nk naik..
ahaks!!
x kn nak nek teksi..lagi mahal siot..
pade sesape yg cube nk bg cadangan supaye jalan kaki..ahaks!! cadangan tu dah kene tolak awal2.....
hehehehe..

....::akmal xde pe2 hubungan ngan beruk ye::.....

[f]adzl[i] @K:A:W:A:N:K:U said...

To AKMAL:

hahahha... aku kasi cadangan la ape kate ko jgn naik bas tu.. ko naik ats bumbung bas tu.. mne thu murah plk...

Anonymous said...

ahaks!!!
agak bengong gak cadangan beliau ni ye...
hotak mu!!
memang a dok situ murah..
tp lpas tu kompem mahal..
kene byar bil spital!!
hbis patah riuk aku dowh..
kalu drebe bas tu bawak sopan cam bawak krete sorong x pe gak..
ni bantai nye die bekas mat rempit..
mau die rempit bas tu..
terjengat2 montot bas tu..
x sempat aku nk daki ke bumbung dah tergolek ke bawah..
lagi2 kalu die brek..adoiyai..
mau terplanting jauh aku kedepan..
kang masuk brite ..penumpang sampai dulu sebelom bas samapai ke destinasi....
ahaks!!

...::akmal x mo cari sakit semate2 30sen::...

[f]adzl[i] @K:A:W:A:N:K:U said...

To AKMAL:

hahahaahahhhaaa... ko ni la.. ape gunenye tali kledar keselamatan tu... ko gune la... jgn tepelanting...

eh mne der bas tu sediekan yer... ko sediakn je tali rapia kasi selamat... spital yer... k gak tu.. dri dok umah ni aku lg redo dok lepak kat spital jimat duit aku x de kuar blnje mkn2 lbih hri2...

Anonymous said...

ahaks!!!
tali rupiah ye..
yg wat ampaian tu leh x??
nk mampos dak nie..
emm..cube ko bayangkan..
ngah syok aku bersile sambil mendepe tangan cam criter soleha tu..
ala..yg time soleha ngan rendra konon2 terbang tu..
eh..leh byanag x ni?? x pe..aku sambung..kalu dengan tetibenye..aku terjatuh n terbelit kat tali tu...
x terseret ke aku nanti??
aduh..habis muke aku tersagat kat tar..ilang a jerawat aku ni...
dah x comel..
harharhar..ha!!!nk kutuk aku la tu.
de ke patut suh gak aku dok kat bumbung tu...hampeh tol nye kawan..

ha..kalu ko nk jiamt..ko la yg dok kat ats tu..x pe..aku redho bayar 30cen tu..aku siap bg ko helmet agi..mane tau ujan..harharhar

...::akmal lom nk mampos cam die::..

[f]adzl[i] @K:A:W:A:N:K:U said...

To AKMAL:

La... muke ko hlg ke jerawat ko hlg ke...

ADA
AKU
KISAH!!!

ahhahaah.....

helmet buat aper.... mcm mmpu nak belikan helmet utk aku... maggi nak mkn pun x ckup... nak belikan helmet tuk aku kon caaaiiitttt.. bla la...

shay said...

a'ah la shay balik ganu dekat 10 hinggit la jugak dia naik... pening oo macam nih... biasa 30 jerk, sekarang dah 40 hinggit... macam mana tu...

[f]adzl[i] @K:A:W:A:N:K:U said...

ye ker.. same la mcm mmber sy sorg ni nak blk ganu 100 henggt pegi blk.. huhuuh sian dier...

hans said...

memang mahal gila....
tiket bus aku RM53
nasib beli awal
kalau x tiket skrg dalam RM70 lebey

[f]adzl[i] @K:A:W:A:N:K:U said...

To Hans:
perghh mhl tu... aku x beli lg.. tp mujur dkt.. x de la beban sgt...

Post a Comment

Wahai Kawanku Klik Kat Sini Untuk Comment!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Assalammualaikmum.... Perkongsian yang patut dikongsi bersama.... =)