Help From Fadzli|Blog


Tuesday, November 5, 2013

Ribut Melanda Di Sekitar Manjoi

Bencana alam berlaku di sekitar Manjoi di akhir tahun bulan Islam... Alhamdulillah aku semalam tak tefikir nak lalu ikut jalan yang terjadinya bencana alam tersebut. Aku semalam tetiba ikut jalan jauh sebab nak beli Rangka Ayam.. hehehe...

Aku pun tak berapa tau sangat kisah sebenarnya, tapi boleh la baca beritra dari #Sinar Harian dibawah ni.
dan semasa dalam perjalan pergi kerja aku sempat la rakamkan beberapa rumah yang terkena dengan bencana ini. Ada juga yang teruk dan ada yang tak teruk.. Apepun ini semua ujian yang Allah berikan kepada hamba2 yang Dia sayang.

#Video


#Sumber

IPOH - Sebanyak 23 bumbung rumah di Kampung Manjoi di sini mengalami kerosakan akibat dilanda ribut lewat petang semalam.
 
Anggota Dewan Undangan Negeri Manjoi Mohamad Ziad Mohamed Zainal Abidin berkata kejadian pada pukul 6.45 petang itu mengakibatkan beberapa bumbung rumah ranap manakala yang lain mengalami sedikit kerosakan akibat kejadian itu.
 
Bumbung rosak membabitkan 13 buah rumah di Jalan Juara, Jalan Pemimpin (empat buah), Jalan Menteri (empat), Jalan Perwira (1) dan Jalan Pegawai (1), katanya.
 
Katanya kejadian itu dimaklumkan oleh seorang jemaah pada satu program yang berlangsung di sebuah surau di Kampung Manjoi semalam, katanya.
 
Beliau berkata empat keluarga yang tinggal di rumah sewa di Jalan Pemimpin dipindahkan ke pusat pemindahan Dewan Orang Ramai Manjoi hari ini.

"Mereka tinggal di pusat pemindahan sehingga bumbung rumah mereka siap dibaiki dan sumbangan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat akan diberikan," katanya.
 
Ziad berkata anggota Gerakan Pemuda, Wanita dan Puteri Umno kawasan Tambun digerakkan ke tempat kejadian untuk membantu mangsa membersihkan rumah mereka, petang ini.
 
"Buat sementara ini bumbung rumah mangsa diganti dengan plastik tebal kerana kita mempunyai kekangan untuk mendapatkan bumbung baru berikutan hari ini merupakan cuti umum, namun pengedar berjanji untuk memberi bumbung baru itu esok," katanya. - Bernama

2 Comments Here:

Tengkubutang said...

Uikkk.. dekat manjoi?? Dekat dgn umah bos tempat teman koje dulu laaa... dekat dgn umah teman jugak tuu

[Fadzlikhan|Blog][Sharing Is Caring] said...

lorhhh.... dulu org ipoh la ni yer...

Post a Comment

Wahai Kawanku Klik Kat Sini Untuk Comment!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Assalammualaikmum.... Perkongsian yang patut dikongsi bersama.... =)