Help From Fadzli|Blog


Saturday, August 24, 2013

[Diariku]: Peristiwa Tayar Pecah Di Highway

Bulan ni dalam sejarah tayar moto aku depan belakang pecah... semalam tayar depan.. hari ni tayar belakang pulak.. yang paling sadisnyer tayar belakang tu pecah time kat tempat parking motor carsem... pegi la tukar kat bengkel depan tempat keje.. kene RM11... 
Lepas tu nak keje mase sebab wan nak kene pegi open house pukul 7.30pm.. aku pun pecut dengan lajunyer.. elok tengah laju Poppp!!!! Aku mengawal handle sebab handle ssh nak dikawal time tu... dah la belakang lori... Alhamdulillah xde ape2 yg belaku...
Kitorg kene bejalan kaki untuk mencari bengkel kete.. kat mane la bengkel bukak time2 mcm ni... Sepanjang aku beristighfar utk permudahkan urusan aku... alhamdulillah. .. aku di twmukan seorang hamba Allah yg mulia hatinya yg membawa lori untuk ke area tasek utk membantu kitorg ni.. kitorg pon naik la lori tu...  aku dok kat belakan buat petame kali aku nek lori dok kat belakang kat jalan besor.. hahaha... pengalaman manis gak utk aku dn moto aku...setelh sampai di area tasek aku diturunkan dekat situ sebab disitu ade bengkel moto.. kiorg tukar lgi tube rupenyer tube yg aku tukar td tak elok.. dah bocor kat tmpat penyambung nyer....
Tukar lagi tube RM13 so total dah RM24... ujian... tengah hujung2 bulan ni mcm2 la tejadi.. ade hikmah disebalim kejadian... tak terbalas budi abg tu yg dah tolong aku.. harap kalau jumpe lgi aku akan blas jasa baik dia walaupun dalam duit... semoga Allah membalas jasa insan yg menolong aku tadi...

0 Comments Here:

Post a Comment

Wahai Kawanku Klik Kat Sini Untuk Comment!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Assalammualaikmum.... Perkongsian yang patut dikongsi bersama.... =)