Help From Fadzli|Blog


Monday, April 23, 2012

Aku nak jadi seorang yang penyabar


Patutkah aku jadi begini???
Sanggup ker aku menerima keadaan macam ni,
Kadang-kadang aku hanya mampu befikir secara rasional.

Tension..Tension...Tension...
Tapi..
Aku kene jadi seorang penyabar,
Tapi macam mana aku nak macam tu,
Mulai hari ni aku terpakse lawan hati aku utnuk wat bende lain.
Aku akan cuba mencari ketenangan.

Bila aku tension aku asyik makan n tido jer,
tapi rupenyer aku baru tahu,
pekara-pekara macam tu boleh buat
membuat hati kita mati,
Bila hati mati mase itu sukar untuk kita menimbang sesuatu pekara yang kita laku itu
adalah baik atau sebaliknya.

Aku rase salah satu sebab mungkin aku telah kurang membaca Al-Quran,
Kini aku akan memulakan mendekati dengan Kalamullah.

Lagi satu aku ade jugak gunakan salah satu kaedah ini,
berkawan dengan kawan-kawan yang baik,
kerana ia dapat membantu kita belajar mengawal kemarahan dan sifat hilang sabar
yang ada pada diri kita.

Lagi satu yang paling bagus mase solat kita akan berdoa,
dan bermuhasabah diri, ingat betulkah cara kita itu,
kadang-kadang kita memarahi seseorang sehingga orang tu kecewa dgn kita.

Kenapa aku tak fikir semua itu,
kenapa aku wat pekara bodoh!!!!!!!!
aku tak boleh fikir dah.
tapi aku buat memang aku betul2 stress,
bukan nak bahayakan diri aku,
tapi aku nak cuba hilangkan streaa,
tapi cuma hilang seketika.
Aku 1st time aku lakukannya.
Harap lepas ni aku tak buat dah. dulu aku selalu rase sesak nafas sebb mende tu,
tapi sekarang aku nk cari penyakit dgn mende tu.

Besabar sehingga kau mampu besabar..

0 Comments Here:

Post a Comment

Wahai Kawanku Klik Kat Sini Untuk Comment!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Assalammualaikmum.... Perkongsian yang patut dikongsi bersama.... =)