Help From Fadzli|Blog


Saturday, December 10, 2011

TUTORIAL MENAMBAH SPEED UNTUK FACEBOOK LOADING



Bile hujung minggu baru la ade mase nak buat tutorial...
Kalau hari biase just aku dapat sahre dengan memember pasal yang unik, pelik, dan menarik jer..

Kali ni aku buat entry untuk Tutorial. macam mana nak lajukan Facebook loading.. Al-maklum la sekarang speed nak bukak Facebook pun dah amik masa.. Tutorial ni aku dapat dari hasil carian aku.. akhirnya aku jumpa dan dapat berkongsi bersama...

Aku dah dapat tengok hasil dia.. memang laju.... korang pulak try.. sapa yang jadi tu boleh la "Like" yer.. hihihih




1) Copy location ini:
C:\Windows\System32\drivers\etc\

2) Buka My Computer dan Paste kan location tadi ke ruangan sepeti dibawah.



3) Double klik untuk buka file "hosts" open with "notepad"

4) Copy "203.106.85.66 www.facebook.com" dan masukkan dalam notepad tersebut dibahagian bawah sekali.

5) Save Ctrl+S.

Anda boleh tengok gambar dibawah.



Sekarang anda boleh buka facebook anda semula dan perhatikan apa perbezaan selepas anda mengikuti tutorial ini.

Kurang dari 3 saat untuk page Facebook anda loading.





Puas hati dengan TUTORIAL ini? Sila "LIKE"..

2 Comments Here:

reen homestay sungai petani kedah said...

cantik blog anda
boleh ajar saya x mcm mana mahu design template sendiri
email sy
shafiqbinilias@gmail.com
tq bro...

[Fadzlikhan|Blog][Sharing Is Caring] said...

Blog sy simple jer.. insyAllah saya boleh ajar. tapi kene ajar berdepan sng.. haha

Post a Comment

Wahai Kawanku Klik Kat Sini Untuk Comment!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

About Me

My photo
Assalammualaikmum.... Perkongsian yang patut dikongsi bersama.... =)